Onze zwemschool

Onze zwemschool bestaat uit 8 zwemvervolmakingsgroepen en één precompetitiegroep (Goud). De zwemschool volgt een leerlijn die ontwikkeld werd door de Vlaamse Zwemfederatie, maar met eigen accenten. Voor elke groep zijn er specifieke eindnormen vastgelegd. Pas als deze behaald zijn, kan er doorgeschoven worden naar een volgende groep. Hiervoor worden twee maal per jaar testmomenten georganiseerd (december en mei). Er is echter ook een permanente evaluatie tijdens het jaar.

Sportzwemmen & competitie

Wanneer de verschillende niveau's van de zwemschool doorlopen zijn, kunnen de kinderen doorstoten naar het sportzwemmen of naar de competitiegroepen. Samen met de afdelingen uit Zottegem en Oostakker maakt onze zwemclub met zijn competitieteam deel uit van FIRST (Flanders Inter Regio Swim Team). Onze competitiegroepen nemen geregeld deel aan officiële wedstrijden in andere zwembaden.

Werking

Onze zwemclub heeft in Merelbeke en daarbuiten door de jaren heen een goede naam opgebouwd. Niet toevallig zijn we één van de grootste sportclubs uit de gemeente. Zoals elke Vlaamse sportclub draait onze vereniging op de enthousiaste en eindeloze inzet van veel vrijwilligers.